Stressen tar över

Sorry för en lite konstig och gammal bild..
 
Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat någonting den här veckan. Detta beror dels på att jag inte har orkat, men för det mesta för att jag har vart sjukt stressad över allt just nu. Det som jag har varit mest stressad av är väl skolan. Det är väldigt mycket i skolan just nu och jag har sjukt mycket prestationsångest och är sjukt stressad över allt.
 
Stressen leder dock till att jag inte kan tänka ordentligt och att jag slarvar väldigt mycket. Det leder även till att jag både mår psykiskt och fysiskt dåligt. Har typ haft panik idag för att jag mådde så dåligt över ett No prov som jag gjorde idag, och jag visste att jag gjorde fel på det. Mår fortfarande dåligt över det.. Och i onsdags så gick jag hem från skolan för att jag hade ont i magen, som förmodligen berodde på stress. Eller ja, jag är nästan helt säker på det. Jag känner fortfarande av magontet så fort jag blir stressad. Alltså jag kan inte slappna av en enda sekund.. Tänker bara på allting som jag måste göra, både inom skolan och annat.
 
De flesta när de blir stressade tar förmodligen tar i sakerna så att dom slipper vara stressade och kan slappna av. Dock är inte jag sådan. När jag är stressad lägger jag mig typ och gråter och kollar på serier. Nej, men alltså jag gör helt andra saker än vad jag borde, vilket, enligt mig, är en ganska dålig vana.
 
Idag var det i alla fall sista riktiga skoldagen vi hade innan lovet. I morgon har vi friluftsdag, som jag ska åka längdskidor på. Efter det så kommer vi att ha en veckas sportlov, så himla skönt! Dock kommer jag nog att plugga på lovet, om jag inte vill bli såhär stressad igen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: