England

Här är lite kamerabilder som jag tog i England. För det mesta så tog jag bilder med mobilen och inte så många med kameran, vilket var ganska synd..
 
Ja, nu hade jag tänkt att berätta om min Englandsresa. Jag åkte ju dit på språkresa och för att lära mig engelska, om jag inte har berättat det tidigare. 
 
Man var indelade i stora grupper. I vår stora grupp så var det massa norskar, massa finskar och massa svenskar. Sedan i den gruppen så var vi ju också ibland indelade efter land (alltså finskar för sig, norskar för sig och svenskar för sig). Sen i den stora gruppen så var vi också indelade i klasser, efter hur bra engelska vi kunde. I vår stora grupp så hade vi tre ledare, en svensk, en norsk och en finsk. Den svenska ledaren (alltså ledaren över mig) hette Ann och var grym. Sedan hade ju jag och Emelie också en multiwatergrupp. 
 
När jag och Emelie först kom till Brighton så träffade vi Elin och Emma, som vi skulle bo med de tre kommande veckorna. Vi åkte taxi till vår värdfamilj och vi blev inte glada när vi kom fram. Det var hemst! Huset var pyttelitet och vårt rum var mindre än mitt egna rum här i sverige, och där skulle det få plats fyra tjejer. Våra resväskor fick knappt plats. Hon hade tre hundar, vilket gjorde att det stank hundpiss i hela huset. Det var smutsigt överallt, det fanns ingen lampa i badrummet och ingen dörr till duschrummet. Vi ringde direkt till vår ledare och berättade att vi hemskt gärna ville byta värdfamilj. Nästa morgon, precis innan vi skulle åka, så stod vi i köket och pratade. Då såg jag ett klistermärke på kylskåpen där det stod "Brighton Cannabis Club". Vi berättade allt för vår ledare vilket resulterade till att vi fick byta familj samma dag. Familjen som vi sedan kom till var grymt mycket bättre. 
 
Första veckan var i alla fall bra. Jag åt/drack på starbucks för första gången, vi åkte vilse och kom en timme försent till en aktivitet, vi lärde känna Emma och Elin bättre och vi blev vänner direkt. Vi gick även på ett antal museum (vilket inte var jättekul, men ändå), jag och Emelie hade multiwater två gånger, då vi vindsurfade och seglade. Vi åt frozen yoghurt, bowlade (blev dock inte så mycket bowling eftersom att en maskin krånglade). Jag spräckte även min mobil.. På helgen så var vi även i Hastings och blev attackerade av fiskmåsar, och så gick vi även runt i London och tog kort på big ben. Vi fick även underbara norska vänner. 
 
Under första veckan så hade vi en aktivitet på morgonen, sedan lektioner, sedan fritid och sedan kvällsaktivitet. Dom höll oss så upptagna som möjligt för att vi inte skulle ha för mycket fritid och göra massa dumheter, I think. Vi gick upp mellan halv sex - sex varje morgon och gick och lade oss mellan elva - tolv varje kväll, vilket resulterade att vi ständigt var trötta. 
 
Andra veckan var också ganska bra. Vi byte då till en annan skola, som dock inte hade wifi, som den andra skolan hade.. Vi blev i alla fall ännu bättre vänner med norskarna och umgicks desto mer med dom. Jag och Emelie hade multiwater 3ggr. På en av multiwater lektionerna så var en skitsnygg ledare med och hjälpte till. Vi fick reda på att han hette Chad och var 16år, och nu har jag en liten crush på en brittisk kille som jag knappt aldrig har pratat med. Vi var även på stranden med två halvkonstiga italienska killar som knappt kunde engelska. Jag fick både strumpbränna och bränna från en trekvartslångärmad tröja. Jag köpte 'The Fault In Our Stars' boken på engelska. På lördagen så åkte vi till london för shopping. Det var kul, men lite väl mycket folk. På söndagen så var på Thorpe park, vilket var en nöjespark med massor av bergodalbanor. Det var väldigt kul!
 
Under andra veckan så började vi med lektioner på morgonen, vilket gjorde att vi kunde ta lite sovmorgon. Sedan hade vi en aktivitet, sedan fritid och sedan kvällsaktivitet. 
 
Tredje, och sista, veckan var bra, men sämre än dom två första veckorna. Jag lärde känna Emma och Elin mycket bättre och vi hade mycket kul tillsammans. Jag och Emelie hade mutiwater för sista gången och seglade för tredje gången. Var lite tråkigt att vi fick göra samma saker hela tiden.. Vi köpte mycket godis och chips. Vi var på sealife, vilket var ett ställe där man kunde kolla på fiskar och vattendjur typ, vilket var ganska mysigt. Sedan hade vi en shoppingdag, då jag shoppade lite presenter till min familj och även lite till mig själv. Det blev även lite bråk på slutet och jag har gjort lite saker som jag ångrar, men det går inte att göra någonting åt nu. Det var det som förstörde sista veckan lite.
 
Förlåt att texten blev så himla lång, ni är gryma om ni orkade läsa hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: