Miss Manga

 
Ja, som ni säkert har förstått genom att läsa rubriken och kollat på bilderna, så tänkte jag nu berätta om L'oreals mascara, miss manga.
 
Posetivt
Jag gillar den här mascaran väldigt mycket. Den ger väldigt bra volym och även bra längd om man arbetar ett tag med flera lager osv. Den har många "piggar" och om ni kollar noga på andra bilden så kan man se som en liten skarv, som gör att borsten blir väldigt börbar, som också gör att man kommer åt väldigt bra på som inre fransarna osv. Ett plus är ju även att förpackningen är väldigt fin. 
 
Negativt
Det som jag inte gillar med den här mascaran är att efter några timmar, eller kanske lite mer än en halv dag, så börjar mascaran smula under ögonen. Det är inte jätte illa, men det är en sak som jag irriterar mig på. Sen när man applicerar mascaran så kan det också "skvätta" ner på kinden från borsten, om man drar ett drag på fransarna. Dock är det ganska lätt att ta bort, men det är ju tråkigt med tanke på att man kan förstöra basen. Sen eftersom att borsten är ganska böjbar så är det ju lätt att man får utanför för vissa. 
 
En sak som kan vara ett problem för andra, men inte är så stort problem för mig, är att om man vill få ett riktigt bra resultat så måste man bygga upp mascaran ganska mycket och hålla på med flera lager osv. Detta kanske inte är jätte bra om man har bråttom eller så, men för mig är det inget större problem.
 
Samanfattning
Jag tycker om den här mascaran väldigt mycket, och jag tycker att mina fransar blir jätte fina när jag har jobbat upp mascaran lite. Det som är det största problemet för mig, med den här mascaran, är att den smular under ögonen. Lösningen på detta kan ju vara att man tar med sig t ex en tops till skolan och tar bort smulorna någon gång under dagen. Annars är jag nöjd med mitt köp och tycker klart att det var värt priset.
 

Jag vill också säga, tillsist, att jag är absolut ingen expert, och jag är inte superduktig med smink osv, så det här är bara vad jag tycker, och tycker ni något annat så är det helt okej, men klaga snälla inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: