Serier och filmer

Som några av er kanske vet så kollar jag på ganska så många serier, och nu så tänkte jag tipsa och dela med mig av dom serierna som jag kollar på just nu.
 
Pretty litte liars är den serien som jag gillar allra mest. Jag började kolla för typ ett år sedan, om inte mer, och jag har älskat det sedan första stund. När jag började kolla så var jag helt besatt! Jag kollade på typ 3 avsnitt på vardagar och typ 10 avsnitt på helgerna, okej inte riktigt, men många avsnitt var det. Jag typ "saknade" tjejerna i serien när jag inte kollade på det och typ drömde om dom och allt. 
 
Serien handlar i alla fall om fyra tjejer, Hanna, Emely, Aria och Spencer, som hade en gemensam vän, Alison, som plötsligt försvann en sommar, och sen får tjejerna massa konstiga meddelanden från en som kallar sig "A". Dom tror att A är Alison, men senare så hittas hennes kropp nergrävd i hennes gamla trädgård, och då börjar tjejerna undra vem den här "A" är.. 
 
Rekomenderar den här serien sjukt mycket och jag kan nästan lova er att ni inte kommer att ångra er om ni börjar kolla på den. 
 

Teen wolf är den näst bästa serien som jag kollar på. Den började kolla på för någon månad sen, typ efter jullovet. Samma sak där, jag kollade ungefär fyra avsnitt varje dag och var ganska besatt, dock inte lika besatt som jag var med PLL. 
 
Serien handlar i alla fall om en kille som heter Scott och han blir biten av en varulv och förvandlas till en varulv själv. Sen så handlar det också massor om hans vänner, familj, flickvänner och allt runtomkring. 
 
Rekomenderar serien starkt! Vill först bara säga att Dylan, eller Stiles som han heter i serien, är min och vi ska gifta oss och få jätte söta barn, så back off. 
 

Glee är också en serie som jag tycker mycket om. Jag brukar inte gilla musikal grejs när dom stannar upp och sjunger hela tiden, men glee gillar jag väldigt mycket. Den här serien började jag kolla på i höstas tror jag. Jag har inte vart helt besatt av den här serien, men precis som alla andra serier jag har kollat på så har jag kollat på väldigt många avsnitt varje dag. 
 
Serien handlar i alla fall om Glee club, som är en grupp på en skola där dom håller på med musik. Glee är väldigt hatad av dom andra på skolan dom går på, och många av meddlemarna har det svårt. Den hadlar om alla som går i Glee och vad som händer dom osv. Det är i alla fall jätte bra och om jag skulle sätta serien i någon genre så skulle det nog vara komedi och musikal. 
 

Gossip girl vill jag också tipsa om. Jag kollar inte på det just nu, men jag har gjort, och när jag gjorde det så gillade jag det väldigt mycket. Varför jag slutade kolla vet jag faktiskt inte. Kollade till typ slutet av säsång 5, och då tycker ju man kanske att man skulle fortsatt kollat eftersom jag var ganska nära slutet!?
 
Serien handlar i alla fall om ett gäng ungdommar och deras familjer som bor i New York. Då och då så postas det skvaller på en hemsida som heter "Gossip Girl", som många skickar in anonyma tips till. Vissa tillfällen så försöker dom lista ut vem gossip girl är. Det handlar i alla fall mest om dessa ungdomars liv, och jag rekomenderar denna serie mycket. 
 
 
 

Grease, som faktiskt är film, vill jag också tipsa om. Det är en ganska så gammal film, men jag tycker om den jätte mycket ändå.
 
Den handlar i alla fall om en kille och en tjej som träffades under en sommar, och trodde att de aldrig mer skulle ses, men sen flyttar tjejen och börjar på samma skola som killen. Först så vill inte killen erkänna för sina kompisar att han gillar tjejen, för hon är inte som alla andra tjejer, men i slutet skärper killen till sig. 
 
Huvudrollerna spelas av John Travolta och Oliva Newton John, och dom är gryma i filmen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: